arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۰۸۳۴۴
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۰۰ - ۲۲ مرداد ۱۴۰۳

خاطرات هاشمی رفسنجانی، ۲۱ مرداد ۱۳۸۰: از اظهار نگرانی دو تن از مديران سابق [سازمان] انرژى اتمی از امكان پايين‌آوردن ضريب‌ايمنى نيروگاه بوشهر، توسط روس‌ها تا پیشرفت مذاکرات روحانی با شيخ شارجه و شيخ زايد در مورد جزاير [سه‌گانه]

خاطرات هاشمی رفسنجانی: آقاى حاج‌عظيم و آقاى موسوى، از مديران سابق [سازمان] انرژى اتمی، همراه دو تن از متخصصان مشاور سابق و استاد دانشگاه آمدند و از امكان پايين‌آوردن ضريب‌ايمنى نيروگاه بوشهر، توسط روس‌ها، با توجه به تغيير قراراداد سابق توسط آقاى [غلامرضا] آقازاده، [رییس سازمان انرژی اتمی]، اظهار نگرانى‌كردند و نيز از عدم ارتباط مناسب آقای آقازاده با نيروهاى علمى و فنى سازمان، انتقاد داشتند و اسامی جمعى از متخصصان را بردندكه از ايران رفته‌اند. 
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سرویس تاریخ «انتخاب»: اکبر هاشمی رفسنجانی با دو دوره ریاست جمهوری ایران، سابقه ریاست مجلس و ریاست مجمع تشخیص مصلحت و بسیاری مناصب مهم دیگر، از مهمترین شخصیت‌های تاریخ معاصر ایران به شمار می‌رود.
 
«انتخاب» هر شب خاطرات روزنوشت هاشمی را منتشر می‌کند.
 
۲۱ مرداد ۱۳۸۰: [آقاى ابوالقاسم دلفى]، سفير ایران در بلژيك آمد وگزارشى از مذاكرات با شوراى اتحاديه اروپا داد و گفت، وزارت امورخارجه، به پيروى از نظرات رهبرى، ترجيح مى‌دهد كه روابط با تك‌تك كشورهاى اروپايى باشد و نه با مجموعه، ولى با پيشرفتى كه در ادغام بخش‌هاى مهم كشورهاى اروپايى مى‌بينيم، در سال‌هاى آينده، قدرت مؤثر اتحاديه است و نه كشورهاى منفرد وگزارشى از وضع دادگاه‌هاى بلژيك كه به خود حق محاكمه افراد خارج از بلژيك را مى‌دهند و از وضعى‌كه براى [آریل] شارون، [نخست‌وزیر اسراییل] پيش‌آمده، داد.  
 
آقاى حاج‌عظيم و آقاى موسوى، از مديران سابق [سازمان] انرژى اتمی، همراه دو تن از متخصصان مشاور سابق و استاد دانشگاه آمدند و از امكان پايين‌آوردن ضريب‌ايمنى نيروگاه بوشهر، توسط روس‌ها، با توجه به تغيير قراراداد سابق توسط آقاى [غلامرضا] آقازاده، [رییس سازمان انرژی اتمی]، اظهار نگرانى‌كردند و نيز از عدم ارتباط مناسب آقای آقازاده با نيروهاى علمى و فنى سازمان، انتقاد داشتند و اسامی جمعى از متخصصان را بردندكه از ايران رفته‌اند. 
 
عصر آقاى [حسین] نواب، امام‌جمعه قائم‌شهر آمد. براى برگزارى كنگره طبرسى و شركت من در كنگره، استمدادكرد. دكتر [حسن] روحانى، [دبیر شورای عالی امنیت ملی] آمد. پيشنهادهایی ازكميسيون فعال‌كردن مجلس خبرگان داد و از مذاكرات اخير با شيخ شارجه و شيخ زايد، در مورد جزاير [سه‌گانه] كه پيشرفت‌هايى داشته، گزارشى داد و نیز دربارة مشكلاتى كه دوم‌ خردادى‌ها دركشور براى انقلاب پيش‌آورده‌اند. مذاكره شد. 
 
اعلام شد كه تلفات جانى سيل استان گلستان به 111 نفر و در خراسان به 35 مفقود و 20 كشته رسيده و سيل در نقاط ديگرى هم خرابى‌هايى داشته است. 
 
 در حيفاى اسرایيل، امروز انفجارى در يك رستوران رخ داد و حدود 50 نفر را مجروح كرد. اسرایيل اعلام كرد كه حکومت خودگردان [فلسطین]، حق فعاليت در بيت‌المقدس شرقى را ندارد.
نظرات بینندگان